مشتری از شما تصویر را خریداری میکند و کالا را تحویل میگیرد.
هرچقدر کیفیت و تاثیرگذاری عکس بیشتر باشد، فروش بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.
اهمیت عکاسی محصول
یکی از موضوعاتی است که ممکن است افراد زیادی از آن اطلاعی نداشته باشند. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در فروش، تصویر محصول است. در واقع اولین چیزی که کاربر آن را مشاهده میکند، تصویر محصول است.
مغز انسان فقط در 13 میلی ثانیه میتواند تصویر را پردازش کند. این به این معناست که شما زمان زیادی برای ترغیب بیننده خود ندارید. چیزی که خریداران مشاهده میکنند، یک عامل تعیین کننده است تا تصمیم بگیرند ادامه دهند و محصول را ببینند یا صفحه را ترک کنند. یکی از بهترین کارها برای جلب توجه کاربر و افزایش فروش تصویر محصول است که در ادامه بیشتر درباره اهمیت عکاسی محصول توضیح خواهیم داد.
در یک فروشگاه فیزیکی، مشتری به فروشگاه مراجعه میکند و کالا را از نزدیک میبیند و حتی میتواند کالا را لمس کند و با آن کار کند. اما در فروشگاه مجازی چه در وب سایت و یا صفحات مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام اینطور نیست. مشتری در واقع تصویر محصول را میبیند و سپس این تصمیم را میگیرد که آیا خرید انجام دهد یا عبور کند و نادیده بگیرد.
طبق تحقیقات انجام شده توسط Justuno، حدود 93% از خریداران میگویند که تصویر محصول عامل خرید آنها است و این موضوع، اهمیت عکاسی محصول را ثابت میکند.
تصور کنید شرکت اپل هنگام معرفی محصول جدید خود، از تصاویر بی کیفیت استفاده کند. هنگامی که شما برای خرید محصول جدید به سایت اپل یا سایر فروشگاههای اینترنتی مراجعه میکنید، با تصاویر بد و بی کیفیت مواجه شوید. اتفاقی که رخ میدهد واضح است، نرخ تبدیل شدن به مشتری بسیار کاهش پیدا میکند و بسیاری از افراد از خرید منصرف میشوند. به همین دلیل است که شرکتهای بزرگ، قبل از معرفی محصول خود مدتها زمان صرف عکاسی و فیلمبرداری از محصول خود میکنند تا باکیفیت بالایی محصول را ارائه دهند.